قلب تپنده تاریخ
الگویمان شهدا/راهمان رزمندگان/مسیرمان جانبازان/پیشرویمان سیدمان/هدفمان مولایمان
قالب وبلاگ

میدان التحریر در مرکز «قاهره» پایتخت مصر شاهد درگیری شدید میان تظاهرکنندگان و اراذل و اوباش بود. 

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الاهرام، درگیری زمانی شروع شد که تظاهرکنندگان از اراذل و اوباش خواستند تا میدان التحریر را تخلیه کنند. 
 
طبق این گزارش اراذل و اوباش با چوب و چاقو به تظاهرکنندگان حمله کردند. 
 
در این درگیری که پس از مشاجره لفظی میان دو طرف آغاز شد، تظاهرکنندگان و اراذل و اوباش به سمت یکدیگر سنگ و بمب‌های آتش‌زا پرتاب کردند که منجر به زخمی شدن چندین نفر شد. 
 
تظاهراتی شب گذشته از میدان التحریر به سمت ساختمان دادگاه عالی برگزار شد که شرکت‌کنندگان خواستار تحویل قدرت به غیرنظامیان و آزادی زندانیان سیاسی شدند. آنان پس از بازگشت از جلوی دادگاه عالی به سمت میدان التحریر با اراذل و اوباش درگیر شدند. 
 
در همین حال، نیروهای انقلابی مصر هر گونه ارتباط خود با تظاهرات میدان التحریر را رد کردند. «عامر الوکیل» هماهنگ کننده عمومی ائتلاف انقلابیون مصر در این مورد گفت که هیچ کدام از اعضای ائتلاف در این تظاهرات شرکت نکرده است. 
 
الوکیل افزود: «برخی از اهالی شهدا و زخمی‌ها در میدان التحریر تحصن کرده‌اند و دوره گرد‌ها و اراذل و اوباش برای آن‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند.» 
 
وی از نیروهای امنیتی خواست امنیت تحصن‌کنندگان را تامین کند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 13:32 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

نقلابیون تونس در جشنی در یکی از میدان‌های تونس در شعاری بر اسلامی بودن انقلاب خود تاکید کرده و گفته‌اند: جوانان ما نه نانسی [عجرم] و نه هیفا [وهبی] هستند بلکه الگوی ما فاطمه زهرا(س) است.

 به گزارش فارس، در حالی که در تونس و مصر یک‌سال پس از بیداری اسلامی، اسلامگرایان پیروز شده‌اند و بسیاری در داخل و خارج از ایران در اینکه این انقلاب‌ها بیداری اسلامی باشند شک دارند، صحنه‌هایی از جشن پیروزی انقلاب تونس این بار بر همه تحلیل‌ها بر اسلامی بودن انقلاب‌های اخیر تاکید دارد.
 
ابتدای این هفته سالگرد پیروزی انقلاب تونس در 14 ژانویه سال 2011 بود که مردم این کشور جشن‌های مفصلی به این مناسبت برگزار کردند.
 
در فیلمی که از یکی از این جشن‌ها اخیرا بر روی اینترنت منتشر شده است مردم در یکی از میدان‌های شهر تونس پایتخت این کشور شعری را شعار می‌دهند.
 
آنها می‌گوید: ترسی نیست هنگامی که قرآن در دستان ماست/ قرآن ما سپری است که از ما [در برابر انحرافات] حمایت می‌کند/ و اگر به آن تمسک بجوییم پیروز می‌شویم/ وقت آن است که جوانان برگردند/ به میدان تا [حکومت] را دربربگیرند/ جوانان ما نه مارکسی هستند نه لنینی الگوی ما محمد امین (ص) است/ جوانان ما نه نانسی [عجرم] و نه هیفا [وهبی] هستند/ بلکه الگوی ما فاطمه زهرا(س) است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 13:31 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

رهبر حوثی‌ها در شمال یمن، اعلام تشکیل یک "امارت اسلامی" در این منطقه از سوی گروه القاعده را توطئه ای سعودی – آمریکایی برای برانگیختن آتش فتنه های داخلی دانست.

به گزارش شبکه العالم، "عبدالملک بدرالدین الحوثی" در بیانیه ای اعلام کرد: "این رسوایی بیانگر وجود توطئه ای از سوی برخی طرفهای داخلی است که به نفع نظام سعودی و طرح آمریکا کار می کنند؛ طرحی که هدف از آن برافروختن آتش فتنه های فرقه ای در یمن و جنگ افروزی تحت همین عناوین است".
 
وی افزود: "تسهیل دستیابی عناصر افراطی بر دستگاه های امنیتی در (منطقه) رداع، و در اختیار داشتن انواع سلاح سنگین، نیمه سنگین و سبک و پس از آن حمله به شهروندان؛ تکرار همان سناریویی است که قبلا در استان ابین و دیگر مناطق روی داد؛ چرا که در آن زمان هم پادگانها با همه تسلیحات و تجهیزات در اختیار همان عناصر قرار داده شد".
 
ارتش یمن در ماه مه گذشته پس از اعلام قرار گرفتن استان "ابین" در دست عناصر القاعده، درگیری‌های شدیدی را با این عناصر آغاز کرد که درنتیجه آن هزاران نفر از ساکنان این منطقه کشته یا مجروح شدند، و حدود 100 هزار نفر به دلیل درگیری های نظامی از این استان گریختند.
 
الحوثی رژیم یمن را مسئول حوادث منطقه رداع دانست و گفت: "از ابتکار ساکنان رداع برای حل مشکل و مقابله با عناصر افراطی مسلح، بسیار قدردانی می کنیم".
 
رسانه های یمنی احزاب ائتلاف دیدار مشترک را به همدستی با القاعده برای سلطه بر شهر رداع متهم کرده اند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 13:31 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

دراین میان اما، آنچه اذهان فراوانی را به تأمل واداشته خروجی این قیام‌ها یا نظام مستقر در پس آن است. آیا این خیزش‌ها به حکومتی مبتنی بر مکتب یا احکام اسلامی منتهی خواهد شد؟ رابطه این حکومت‌ها با ایران چگونه خواهد بود؟ اخیراً در سفری به مشهد، ‌درباره برخی از این دغدغه‌ها با استاد حیدر رحیم‌پور ازغدی به گفت‌وگو نشستم که نتیجه آن در پی می‌آید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 13:29 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

رس تي‌وي- هزاران نفر با برگزاري تظاهرات در پاريس به برنامه‌هاي نيکلا سارکوزي رئيس جمهوري فرانسه در زمينه بحران بي‌کاري، اعتراض کرده‌اند.

در پي کاهش رتبه اعتباري فرانسه از AAA، نيکلا سارکوزي در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري اين کشور، تشکيل جلسه فوق‌العاده شوراي اشتغال را با هدف بهبود وجه مخدوش شده‌اش در داخل خواستار شده است. 
 
انتخابات رياست جمهوري در فرانسه در دو مرحله در ماه‌هاي آوريل و مي، برگزار مي‌شود. 
 
رئيس جمهوري فرانسه روز چهارشنبه پس از يک ملاقات چهار ساعته با رهبران کارگري و تجاري در کاخ اليزه، از برنامه‌اي ۴۳۰ ميليون يورويي ( ۵۵۰ ميليون دلاري) با هدف کاهش بي‎کاري و شروع دوباره رشد اقتصادي خبر داد. 
 
معترضان فرانسوي روز چهارشنبه با برگزاري تظاهرات در خيابان‌هاي پاريس مراتب خشم خود را از تدابير گنجانده شده در اين برنامه ابراز داشتند. 
 
فعالان اقتصادي، مديريت ضعيف سارکوزي را عامل افزايش بي‌کاري و همچنين کاهش رتبه اعتباري اين کشور از سوي موسسه استاندارد اند پورز مي‌دانند. 
 
بر اساس گزارش‎هاي موجود و بنابر آمارهاي رسمي، بي‎کاري در فرانسه بيش از ده درصد مشخص شده است. اين درحالي است که برخي از آمارهاي غير رسمي نيز بي‎کاري در فرانسه را بيش از ۱۷ درصد عنوان کرده‎اند. 
 
کاهش رتبه اعتباري فرانسه از سوي موسسه اعتباري" استاندارد اند پورز" در حالي صورت گرفته است که نيکلا سارکوزي در تلاش است تا خود را درزمينه مديريت بحران در فرانسه به عنوان دومين قدرت اقتصادي برتر در منطقه يورو، فردي کارآمد نشان دهد. 
 
سارکوزي پس از اين ديدار همچنين گفت که وي قصد دارد تا قبل از پايان ژانويه، برنامه‌هايش را در زمينه بي‌کاري ارائه دهد. 
 
رئيس جمهوري فرانسه همچنين تصريح کرد که وي قصد دارد قسمتي از فشارهاي موجود بر دوش بخش رفاه اجتماعي را از شرکت‌ها به مصرف کنندگان منتقل کند. 
 
سارکوزي همچنين يادآور شد که قصد دارد تا کارگران را متقاعد سازد تا با کاهش پرداخت‎ها در ازاي تامين امنيت شغلي موافقت کنند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 13:28 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

رییس تیم وکلای کویتی تأکید کرد مدارک و مستندات بسیاری در اختیار دارد که می تواند بر اساس آن حسنی مبارک دیکتاتور سرنگون شده مصر را تبرئه کند.

به گزارش شبکه العالم، "فیصل العتیبی" در مصاحبه با روزنامه الرأی کویت گفت: به زودی تبرئه مبارک را جشن می گیریم.
 
وی با بیان اینکه علاقه اش به مبارک را مخفی نمی کند؛ تأکید کرد که تا کنون در هیچ پرونده ای شکست نخورده است.
 
العتیبی همچنین دریافت فرمانی از سفارت کویت در قاهره مبنی بر بازگشت به کویت را رد کرد.
 
دستگاه قضایی مصر در حال محاکمه حسنی مبارک و فرزندانش علا و جمال به همراه حبیب العادلی وزیر اسبق کشور و 6 تن از معاونان ارشد او به اتهام قتل تظاهرکنندگان در جریان انقلاب مصر و هدر دادن اموال عمومی است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 13:28 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

پلیس نیویورک با همکاری پنتاگون در نظر دارد با نصب اسکنرهای متحرک در خیابان‌های نیویورک، جو امنیتی حاکم بر این شهر را تشدید کند.

به نقل از راشاتودی، مسوولین شهر نیویورک در نبرد خود علیه آزادی شهروندان به سلاحی جدید مسلح می‌شوند. 

این سلاح جدید اسکنر متحرک است که از این پس علاوه بر فرودگاه‌ها، به حوزه خصوصی شهروندان در شهرهای آمریکا نیز تجاوز خواهد کرد. استفاده از این اسکنرها در فرودگاه‌ها اعتراضات گسترده‌ای را برانگیخت که سرانجام منجر به ایجاد تغییر در اسکنرهای عریان شد. 

بنابراین گزارش، اسکنرهای مزبور از فاصله 16 فوتی می‌توانند بدن عابرین را اسکن کنند و اگر سلاحی در اختیار آنها باشد، به پلیس هشدار دهند. 

پلیس مدعی شده است که تنها در شرایط خاص و مشکوک از اسکنرها بهره خواهد بود اما آنچه از نظر پلیس نیویورک مشکوک تلقی می‌شود احتمالا با آنچه در ذهن 8 میلیون ساکن نیویورک قرار دارد متفاوت خواهد بود! 

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا ضمن ابراز نگرانی از این اقدام غیرموجه، بر این باور است که این اقدام آزادی‌های مدنی مردم را هدف گرفته است. از این پس مردم نیویورک بدون اینکه کار خلافی کرده باشند هنگام راه رفتن در خیابان تحت نظر پلیس خواهند بود. 

علاوه بر این، این اسکنرها این سوال را ایجاد می‌کنند که آیا چنین اقدامی از نظر قانون اساسی ایالات متحده می‌تواند مورد تایید تلقی شود؟ بنابر اصل چهارم قانون اساسی این کشور، مردم آمریکا از جستجو و بازرسی بی‌دلیل باید در امان باشند. 

پلیس نیویورک در سه ماهه اول سال گذشته نمیلادی بیش از 161 هزار نفر از شهروندان نیویورکی را  مورد بازرسی قرار داده بود. 88 درصد از کل آمار بازرسی‌های پلیس نیویورک بیهوده و بی‌نتیجه بوده است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 13:27 ] [ سامان ساعدی ] [ ]


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 13:23 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

 

اگر که شوکت این باغ، به چشم تنگ تو خار است
به گوش خود بسپار این فقط شروع بهار است
 
به تیغ و دشنه تن ما نکرده پشت به میدان
و نیز جای سر ما، نه شانه‌ که سرِ دار است
 
از آن گلی که شکستید هزار غنچه بروید
مباش در پی شاهد، فزون ز حد شمار است
 
به شهریاری شهر شرف رسیده هرآنکس
که مرگ در نظرش جز میان معرکه عار است
 
هلا سیوف برهنه، شما و سینه چاکم
که بی‌قراری ایل از صدای پای سوار است
 
شکستن گل اگرچه نشانده غم به دل باغ
به جاده لاله نشاندن به پیشوازی یار است

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 13:18 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

حکومت 42 ساله معمر قدافی ، در آستانه سقوط و پیوستن به تاریخ قرار گرفت.قذافی
خبرهای رسیده از طرابلس حاکی از آن است که انقلابیون لیبیایی ساعاتی پیش حمله نهایی به پایتخت را آغاز کرده اند و به پیروزی های بزرگی رسیده اند.

هر چند دیروز درگیری ها در طرابلس "پراکنده" بود و قذافی نیز مهاجمان انقلابی را موش هایی خوانده بود که مهار شدند ، اما از ساعاتی پیش ، روند جنگ به طور کامل به سود انقلابیون بوده است. .

 

 



خبرهای رسیده از پایتخت لیبی حکایت از آن دارد که طرابلس و انقلابیونی که از سایر شهرها آمده اند ، به نزدیکی مقر قذافی رسیده اند. آنها اعلام کرده اند که باب العزیزیه (مقر حکومتی قذافی) را در محاصره خود دارند.


مرکز طرابلس نیز به طور کامل در اختیار انقلابیون است.

نکته قابل توجه این که گردان های ویژه قدافی که به عنوان گارد ویژه ، مسوول حفاظت از حکومت وی هستند ، عقب نشینی کرده اند و تعداد زیادی از اعضای آن خود را تسلیم انقلابیون کرده اند. 
چند نفر از فرماندهان این گردان ها نیز کشته شده اند.




 * مصطفی عبدالجلیل رییس شورای حکومت انتقالی لیبی در گفت وگو با الجزیره از بازداشت سیف الاسلام ، پسر قذافی خبر داد. وی افزود که سیف الاسلام در محلی امن نگهداری می شود.

 

سیف الاسلام


* یگان حفاظت از جان قذافی خود را تسلیم کرد. از محل اختفای قذافی خبری نیست.

* شایعه بازداشت شدن محمد و الساعد قذافی دو پسر دیگر قذافی در طرابلس منتشر شده است. 

* مناطق آزاد شده طرابلس شاهد جشن مردمی است. درگیری در سایر مناطق به نفع انقلابیون ادامه دارد.

* عبدالله سنوسی ، رییس سازمان اطلاعاتی و جاسوسی لیبی به سمت جنوب لیبی فرار کرد .پسر او نیز که جزو فرماندهان گردان های قذافی بود ، کشته شد.

* قذافی در پیامی مدعی شد که سلاح به دست در کنار مردم (!) باقی می ماند و می جنگد.

* میدان خضرا که تا دیروز محل اجتماع حامیان قذافی بود به دست انقلابیون افتاد. اغلب مناطق طرابلس به دست انقلابیون افتاده است. نیروهای وفادار به قذافی نقاط محدودی را در اختیار دارند.

* موسی ابراهیم ، سخنگوی حکومت قذافی دقایقی پیش یک کنفرانس مطبوعاتی برقرار کرد و با ادعای کشته شدن بیش از 1500 نفر در حملات ناتو ، خواستار توقف این حملات شد. 
وی خواستار گفت و گو شد!
نکته قابل توجه این که برای اولین بار تلویزیون دولتی قذافی کنفرانس مطبوعاتی وی را پخش نکرد. هم اکنون تلویزیون دولتی لیبی در حال پخش برنامه های از پیش ضبط شده ای درباره صنایع دستی و طبیعت لیبی است!

 

طرابلس


* پسر بزرگ قذافی خود را تسلیم انقلابیون کرد.

* سخنگوی دولت انقلابیون راز سقوط زودهنگام طرابلس را برملا کرد. وی گفت: از دو ماه پیش با فرمانده یگان ویژه حفاظت از قذافی در تماس بودیم و قرار بود سر بزنگاه نیروهای خود را عقب بکشد و تسلیم کند که این اتفاق رخ داد و قذافی بی محافظ ماند.

* تقریبا همه طرابلس به دست انقلابیون افتاد. تنها در منطقه باب العزیزیه (مقر اصلی قذافی) درگیری و مقاومت هایی وجود دارد که با توجه به کنار کشیدن یگان حفاظت از قذافی ، انتظار می رود این منطقه که همه دستگاه های حکومتی در آن متمرکز هستند ، تا ساعاتی دیگر سقوط کند.

* انقلابیون با حمله به زندان طرابلس ، هزاران زندانی سیاسی را آزاد کردند.

* ناتو فرودگاه و باب العزیزیه را هدف قرار داد.

* منزل عایشه ، دختر قذافی به تصرف انقلابیون درآمد.

* در پی تصرف طرابلس ، قذافی در سومین پیام خود طی 24 ساعت اخیر که از رادیو پخش شد ، با مزدور خواندن انقلابیون ، آنها را متهم به از بین بردن امنیت و زیبایی لیبی کرد و از مردم خواست به سمت طرابلس حرکت کنند و آنها از از شهر بیرون کنند. صدای قذافی در این نوار ضبط شده ، ملتهب و عصبی به نظر می رسید.

* اولین تصاویر از "طرابلس آزاد شده":  مردم در خیابان ها شادی می کنند و عکس های قذافی را زیر پا له می کنند. در یکی از فیلم ها ، مردم تصویر بزرگی از قذافی روی زمین پهن کرده اند و به نوبت با ماشین از روی آن رد می شوند./ درگیری ها در گوشه و کنار شهر و مشخصاً در باب العزیزیه ادامه دارد.

 

سقوط قذافی


* دو فروند هواپیمای آفریقای جنوبی وارد فرودگاه طرابلس شدند و این گمانه زنی وجود دارد که آنها برای بردن قذافی آمده اند. با این حال  یکی از اعضای شورای انقلابی لیبی در گفت و گو با بی بی سی گفت: احتمال دارد قذافی به سمت الجزایر گریخته باشد.

* با توجه به جمیع شواهد و خبرهای رسیده ، می توان به جرات گفت که رژیم قذافی سقوط کرد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 26 دی 1390برچسب:, ] [ 15:38 ] [ ] [ ]

                           بسم رب الشهدا و الصديقين

 

 

 

انقلاب هاي مردمي در يك تقسيم بندي كلي به سه دسته تقسيم ميشود:

1- اعتراضات در كشورهايي مانند يمن و بحرين و مصر و ... با وجود حضور اكثريت مردم در صحنه به نتيجه اي دست پيدا نميكنند و تحليل ما اين است كه اين تظاهرات زماني نتيجه خواهد داد كه اولا مردم معترض براي خود فردي را به عنوان رهبر انتخاب كنند همانگونه كه ملت شريف ايران در دوران طاغوت و نكوت ستم شاهي براي خود حضرت امام خميني(قدس سره شريف) را كه يك انسان شريف و عالم بود را به رهبري انتخاب كردند ولي مردم مصر به دليل فقدان رهبري عالم با وجود بركناري حسني مبارك هنوز به نتيجه ي دلخواه نرسيدند و همين امر ممكن است موجب گريختن فرعون زمانه از مجازات شود دوما همگي زير پرچم رهبري واحد درآيند همانگونه كه ملت شريف ايران همگي گوش به فرمان امام زمانه خود امام خميني(ره) بودند سوما در بعضي كشور هاي ديكتاتوري مردم براي به دست آوردن نتيجه بايد دست به اقدامات مسلحانه بزنند براي مثال در انقلاب اسلامي تشكيل گروه هايي مانند هيئت موتلفه اسلامي كه اقداماتي همچون ترور حسنعلي منصور را انجام داد و تشكيل جمعيت فداييان اسلام توسط شهيد نواب صفوي و ترورهاي انقلابي اين گروه و.... را نام برد.

 

2- انقلاب در كشور هايي مثل ليبي مردم حضور گسترده داشتند و دست به اقدامات مسلحانه زدند و توانستند بر ديكتاتوري پيروز شوند ولي به دليل اين كه رهبري واحد ندارند هنوز معلوم نيست حكومت اين كشور چه خواهد شد آيا به پيروزي واقعي خواهند رسيد؟

3-انقلاب هايي مانند انقلاب جمهوري اسلامي كه داراي تمامي ابعاد يك انقلاب واقعي بود مردم ايران با حمايت رهبري فرزانه و گوش به فرمان وي بودند ودر بعضي موارد به اقدامات مسلحانه دست زدند و توانستند طاغوت را ريشه كن نموده و حاكميت اسلام را برقرار نمايند

در نهايت نتيجه ميگيريم هر انقلابي براي موفقيت كامل نياز به رهبري فردي عالم و شجاع نيازمند است

براي اثبات اين موضوع كافي است به انقلاب هاي اخير توجه شود مردم بحرين و يمن همگي در صحنه هستند ولي واقعا چرا موفق نميشوند چون رهبري ندارند كه هدايتشان كند

نقش رهبر در يك انقلاب بسيار موثر است ولي نقش رهبري در ادامه حيات يك انقلاب نيز از آن بالا تر است

به طور مثال اگر در كشورمان پس از رحلت امام خميني(ره)

براي ايشان جانشين انتخاب نمي شد در همان زمان كار انقلاب ما تمام بود و زماني كه امام خامنه اي(دامت بركاته) به رهبري انقلاب رسيدند اين انقلاب را از شر فتنه هاي بسياري نجات دادند

بايد توجه داشت كه همگي بايد پشت رهبرمان باشيم تا اين انقلاب و خون شهدايش حفظ شود

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 23 دی 1390برچسب:, ] [ 20:43 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

چرا کاخ سفید با وجود ایمان به بی‌نتیجه بودن اعمال تحریم‌های رنگارنگ علیه جمهوری اسلامی ایران، کماکان به این ژست سیاسی ادامه می‌دهد؟ اقداماتی که حتی بی‌منطق‌ترین و افراطی‌ترین مخالفان ایران هم آنها را بی‌نتیجه و بی تاثیر بر اراده ملی برای ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای می‌دانند، جز تلاش برای کسب وجهه در میان لابی صهیونیسم چه مفهوم دیگری دارد؟ این سؤالی است که اوباما باید به آن پاسخ بگوید؛ البته نه به ما که به منتقدان سرسختش در حزب جمهوری‌خواه امريكا که از هم اکنون آش پشت پای او را نیز برای ترک کاخ سفید پخته‌اند.

 دکتر محمد مرندی استاد دانشگاه تهران در مقاله‌ای تحلیلي به زبان انگلیسی، به بررسی وضعیت فعلی خاورمیانه، حضور نیروهای نظامی امريكا در منطقه، تقابل غرب با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای، غافل‌گیری غرب‌گرایان از نتیجه انتخابات در مصر که به پیروزی اسلام‌گرایان منجر شد و علت افزایش تبلیغات روانی علیه ایران به ویژه در منطقه خلیج فارس و کشورهای حاشیه آن پرداخته است که رجانیوز متن ترجمه شده با اندکی دخل و تصرف این مقاله را منتشر می‌کند:

 

حدود یک سال پیش آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نمازجمعه تهران در خطبه‌ای عربی به بررسی اعتراض‎هاي مردمی در کشورهای عربی به ویژه تونس و مصر پرداخت. ایشان در سخنان خود پس از ستایش از مردم تونس، از معترضین مصری حمايت كرد که در خیابان‌ها در حال تلاش برای سرنگونی دیکتاتوری مبارک در این کشور بودند. او همچنین درد شدید مصری‌ها و تحقیر آنان به دست مبارک به دلیل پیاده کردن خواسته‌های غرب در این کشور را یادآوری کرد؛ کمک به محاصره غیرانسانی غزه و مشارکت در کشتار زنان و کودکان فلسطینی در جنگ 22 روزه اسرائیل علیه غزه از جمله جنایات مبارک بود که از سوی ایشان مورد اشاره قرار گرفت.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از اسلامی و آزادی خواهانه بودن این انقلاب‌ها سخن گفتند و تاکید کردند كه اگرچه به دلیل تفاوت‎‌های زمانی و جغرافیایی، ظاهر انقلاب اسلامی ایران در سال 57 تفاوت‌هایی با انقلاب‌های اخیر جهان عرب دارد اما همه‌ي این حرکات به موازات هم هستند و یک هدف را دنبال می‌کنند.

در همان زمان پس از این خطبه‌ها، بسیاری از مفسران غربی با انتقاد از این سخنان، اسلامی بودن انقلاب‌ها را زیرسوال بردند و از عبارت "بیداری اسلامی" انتقاد کردند. آن‎ها معتقد بودند که بهار عربی ربطی به دین و مذهب ندارد و انقلابیون صرفا به دنبال ایجاد دموکراسی‌های سکولار و لیبرال هستند و توجهی به حکومت دین محور ندارند.

با این حال، گذشت زمان مشخص کرد که این افراد درک درستی از شرایط منطقه و وضعیت مردم آن نداشتند. به همین دلیل در قبال اعلام نتایج دور نخست انتخابات مصر که با پیروزی قاطع اسلامگرایان همراه بود، اظهار نارضایتی و بی‌رغبتی کردند.

بر همین اساس، اکنون مفسران غربی نتیجه انتخابات مصر را تعجب‌برانگیز می‌خوانند؛ چرا که آنها ابزار امیدواری کرده بودند که احزاب اسلامی در این کشور با شکست روبرو شوند و مردم به یک حزب غرب‎گرای لیبرال روی خوش نشان بدهند اما بحران اقتصادی و اجتماعی سراسری در اروپا و امريكا پرسش‌های جدی را در مورد ماهیت و آینده نظام سرمایه‌داری لیبرال به ویژه در خاورمیانه مطرح کرد.

مشکل اصلی نخبگان غرب را باید در نحوه تأمین منابع اطلاعاتی در عرصه خاورمیانه جستجو کرد؛ چرا که آنان اطلاعات خود را از میان تحصیل‌ کردگان سکولار، مرفه و غرب‌زده کسب می‌کنند که تحصیلات خود را در غرب گذرانده‌اند و متوجه نیستند که این افراد به هیچ عنوان نماینده جوامع خود نیستند.

اکثریت قاطع جامعه مصر نیز مانند ایران، قشر مذهبی هستند که خواستار برقراری یک حکومت دینی در کشور خود هستند. به همین دلیل با برگزاری یک انتخابات آزاد، قطعا اسلام‎گراها پیروز قطعی خواهند بود و این همان چیزی است که غربی‌ها را به شدت نگران کرده است؛ یعنی برقراری اسلام حقیقی در این کشور، چرا که سلفی‌های وابسته به سعودی‌ها هم به دنبال پیاده کردن نظرات خود در مصر هستند که اشتراک‌هاي فراوانی با ایدئولوژی طالبان و القاعده دارد.

خلاصه اینکه با وجود حرف‌های بسیاری که درباره خطبه‌های سال گذشته آیت‌الله خامنه‌ای در رسانه‌های غربی زده شد، اکنون کاملا ملموس و قابل مشاهده است که سخنان ایشان هم اکنون به‎طور عینی در میان انقلاب‌های منطقه قابل مشاهده است. اصطلاح بیداری اسلامی هم برای نخستین بار از سوی ايشان مطرح شد و تأکید کرد که جنبش‌های اسلامی در خاورمیانه در حال افزایش هستند و این نشانه یک تغییر عمده در منطقه و تشکیل یک خاورمیانه جدید البته با محوریت اسلام است.

علت این تفاوت در تحلیل، این است که رهبر ایران بر خلاف غربی‌ها خود در منطقه زندگی می‌کند و به طور مستقیم در جریان حوادث و رویدادهای روزانه قرار دارد که موجب می‌شود تا بسیار بهتر و دقیق‌تر از اروپایی‌ها و غربی‌ها به ارائه تحلیل بپردازد. آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در کنفرانس بین‌المللی بیداری اسلامی در تهران هم به سخنرانی و به تشریح شرایط خاورمیانه پرداخت.

از سوی دیگر، در نگاه بسیاری از ایرانیان، تغییرات فوق‌العاده خاورمیانه و شمال افریقا که با خروج نظامیان امريكایی از عراق و همچنین بغرنج شدن وضعیت در افغانستان همراه شده و همچنین ظهور بازیگران جدید در عرصه بین‌المللی نظیر هند و برزیل، نهایتاً منجر به کاهش قدرت و نفوذ شدید امريكا و اروپا در مناسبات منطقه‌ای و جهانی شده است.

مردم ایران همچنین به دنبال پاسخی برای این ابهام می‌گردند که علت هم‌افزایی غرب برای اعمال تحریم‌های تند و به قول خودشان "فلج کننده" علیه ایران که صراحتا طبقه متوسط جامعه ایرانی را نشانه گرفته، آن هم با عنوان حمایت از حقوق انسانی و حقوق بشر چیست؟

به نظر می‌رسد آشفتگی از تأثیرگذاری ایران بر معادلات منطقه سبب شده تا غرب دست به اقدامات دیوانه‌وار زیادی بزند: از ترور دانشمندان ایرانی، مقامات نظامی و سیاستمداران تا بر طبل جنگ نظامی کوبیدن که با سناریوی ضعیف طرح ترور سفیر عربستان در امريكا آغاز شد. تحریم اسلحه و مهمات نظامی هم در رأس امور قرار دارد.

طنز ماجرا آنجاست که انگلیس، فرانسه و آلمان در حالی ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی متهم می‌کنند که خود این کشورها در جریان جنگ هشت ساله عراق با ایران، صدام را به‌طور ویژه پشتیبانی کردند و از این‏گونه سلاح‌ها در اختیار او قرار دادند. البته داستان اخیر شکار پهپاد فوق پیشرفته امريكایی توسط ایران هم نشان داد که این تحریم‌ها تا چه اندازه ضعیف و بی‌اثر بوده‌اند.

به طور کلی باید گفت با وجود تلاش بسیار و عرق ریختن‌های فراوان سران کاخ سفید برای حفظ نظم سنتي خاورمیانه، این منطقه به سرعت در حال تغییر و بازسازی است که پیامدهای عظیمی برای جمهوری اسلامی ایران، امريكا و اسرائیل خواهد داشت.

بدون شک آینده مناسبات سیاسی در مصر و تونس به نفع صهیونیست‌ها نخواهد بود. البته باید دقت کرد که برخلاف تبلیغات رسانه‌های غربی، رهبر ایران به هیچ عنوان خواستار برچیده شدن اسرائیل با حمله نظامی نیست. حتی دست‎کاری عمدی سخنان رئیس جمهور احمدی‌نژاد درباره اسرائیل هم نمی‌تواند این واقعیت را دچار تغییر کند که ایران بارها اعلام كرده است كه رژیم صهیونیستی را مانند رژیم آپارتاید در آفریقا می‌داند که باید با یک انتخابات آزاد از سوی ساکنان سرزمین‌های اشغالی از میان برود.

"احترام" به قدرت تأثیرگذاری ایران در منطقه و مناسبات جهانی تنها راه حل معقول برای تمامی طرف‌ها است. در غیر این صورت، شرایط امريكا و متحدانش در خلیج فارس روز به‏روز سخت‌تر خواهد شد. همین مساله موجب شده تا کسانی که به اصطلاح متخصص و کارشناس مسائل ایران هستند، دست به برداشت‌ها و تحلیل‌های کاریکاتوری از ایران بزنند تا افکار عمومی جهان را با یک دروغ بزرگ، از واقعیات موجود در ایران منحرف کنند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 19:58 ] [ ] [ ]

اعراب، چون ايرانيان، از زماني كه با دولت هاي اروپايي آشنا شدند، به عمق عقب ماندگي خود و توسعه و پيشرفت اروپايي ها پي بردند. تاكنون راه حلهاي متعددي براي جبران اين عقب ماندگي ارائه شده است كه يكي از آن ها بازگشت به اسلام به مثابة دين و تمدن است.(1) بر اساس نوع پاسخ هاي داده شده به علل عقب ماندگي، آن ها را به چهار گرايش تقسيم مي كنيم. تذكر اين نكته ضروري است كه اين تقسيم بندي پاسخ هايي است كه در گفتمان بيداري اسلامي از سوي انديشمندان عرب مطرح شده و نتيجتاً نسيوناليسم، سوسياليسم و ايدئولوژيهايي از اين قبيل را پوشش نمي دهد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 19:51 ] [ ] [ ]

جامعه اسلامي به مثابه ساير جوامع بشري با چالش ها و بحران هايي مواجه است که بايد به خوبي مديريت شوند تا جامعه بتواند مسير خود را تا رسيدن به هدف دنبال کند. هدف اصلي در جامعه اسلامي رشد وتعالي مادي و معنوي است. همين دو جنبه بودن هدف يعني برخورداري همزمان از امکانات مادي و ارتقاء معنوي، در کنار مقابله با چالش ها و بحران ها – که طبق تجربه تاريخي اين چالش ها براي جامعه اسلامي بيشتر از ساير جوامع بوده است-  ايجاب مي کند که مدير جامعه اسلامي يا به عبارتي مديران در جوامع اسلامي از توانمديها و ويژگي هاي خاص و متعالي برخوردار باشند. به ديگر سخن مديريت جامعه اسلامي با مديريت يک جامعه سکولار و بي دين متفاوت و در عين حال سنگين تر است. براي درک اين معنا بايد به مفهوم مديريت و مديريت اسلامي توجه کرد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 19:46 ] [ ] [ ]
[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 19:44 ] [ ] [ ]

 


 

از چند روز قبل که تحلیل برخی مثل دکتر حسن البنا رو شنیدم که سقوط قذافی رو پیش بینی کردند همش منتظر بودم و لحظه به لحظه اخبار رو دنبال می کردم و بالاخره یکشنبه گفتند انقلابیون وارد طرابلس شدند احساس عجیبی پیدا کردم دقیقاً همان احساسی که 22 بهمن 1389 درباره مصر داشتم. اخبار رو لحظه به لحظه از پرس تی وی، و العالم دنبال می کردم. ساعتهای بامداد 31 مرداد، و لحظه های ملکوتی شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، مراسم احیا رو بیرون نرفتم و منزل ماندم تا اخبار رو دنبال کنم یعنی اصلاً طاقت نمی آوردم بیرون برم... وقتی مطمئن شدم که دیگه انقلابیون غالب شدند و کار رژیم دیکتاتور تموم شده ناخودآگاه مهری پیدا کردم و به خاک افتادم و سجده کردم و از خدا خواستم که حالا دیگه وقتشه که یوسف لبنان رو هم برای ما آزاد کنی و خبر آزادیش رو برسونی...


 

یک. نکته اول این که شبکه خبر با همه ادعاهایش به روز نیست و در این لحظات حساس که خیلی ها دنبال اخبار لحظه ای هستند انتظارات رو تأمین نمیکنه و انسان مجبوره از شبکه های دیگری استفاده کنه که البته پرس تی وی و العالم تا حدودی این نیاز رو برطرف میکنه...


 

دو. سنگری دیگر در تصرف انسانهای آزادی و مستضعف افتاد و به سنگرهای کلیدی که اسلام فتح خواهد کرد اضافه شد.


 

سه. یک نفر از نوبت دیکتاتورهای دیگر برای سرنگونی کمتر شد. حالا دیگه حاکمان بحرین و عربستان و یمن و اردن و امارات و کویت و بعد از اون انگلیس و فرانسه و آلمان و بالاخره آمریکا باید منتظر سرنوشت قذافی برای خودشون باشند...


 

چهار. جهان هر روز بیش تر از دیروز داره برای ظهور و آمدن منجی موعود و تشکیل جبهه و حکومت واحد جهانی آزادگان و مظلومان آماده تر و نزدیکتر میشه...


 

پنج. عین آفتاب برام روشنه که اکنون دیکتاتورهایی چون عبدالله عربستان و اردن (عبدالشیطان) صالح یمن، آل خلیفه و... چقدر بر اضطراب و دلهره شون اضافه شده و دیگه مدام در خوابشون باید بیشتر و بیشتر کابوس ببینند کابوسهایی که در آن مردم آنها رو به زیر کشیده و دارن قطعه قطعه و قیمه قیمه می کنند...


 

شش. سال 1388 آمریکا و انگلیس و اسرائیل و آلمان و فرانسه و عربستان و مصر و... می خواستن نظام مردمی ایران رو به خیال خودشون براندازن و در این مسیر دلارهای فراوانی هزینه کردن ولی نه تنها موفق نشدن بلکه بیشتر و بیشتر ضرر کردن و باختن چرا که دنیا بر اقتدار و قدرت ایران بیشتر از قبل باور پیداکرد. حالا خدا یک بلایی سر اینها آورده که دیگه فرصتی ندارن به ایران فکر کنن بلکه باید همیشه در فکر حفظ قدرت خود باشن اعتراضاتی که در لندن و برلین شروع شده و آمریکا همچنین خواب رو از چشم اینها ربوده و این است عاقبت همه کسانی که با مراد و مقتدای ما (حضرت سید علی، امام خامنه ای) درافتادند...


 

هفت. و بالاخره امسال روز قدس چقدر دیدنی و جالب خواهد بود و من منتظرم ببینم در کشورهایی مثل تونس و مصر و لیبی که مردم جرأت نداشتن یه مرگ بر اسرائیل بگن، مردم چیکار خواهند کرد...


 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 19:36 ] [ ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

کاش میشد بچه ها را جمع کرد سنگر آن روز ها را گرم کرد کاش میشد بار دیگر جبهه رفت جنگ عشقی کرد و تیری خورد و رفت (اللهم الرزقنا شهادة فی سبیلک)
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قلب تپنده تاریخ و آدرس hozoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 66
بازدید ماه : 62
بازدید کل : 42483
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

.www-blogers-ir{ ;color: #008000 ;font-size: 8pt ;TEXT-ALIGN: center ;font-family: Tahoma ;FONT-WEIGHT: bold ;}

دریافت کد
object width="250" height="60" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000">
ایران رمان