قلب تپنده تاریخ
الگویمان شهدا/راهمان رزمندگان/مسیرمان جانبازان/پیشرویمان سیدمان/هدفمان مولایمان
قالب وبلاگ

 ای رهبر آزاده و نستوه   بر عهد خود استاده ایم چون کوه 

 باشد الهی عمرتان چون نوح

تو یادگار جبهه های عشق و ایثاری

بر انقلاب و نهضت ما تو علمداری

با معرفت یار توایم    مشتاق دیدار توایم    در فتنه عمار توایم

ما یاورت هستیم   خاک درت هستیم

«سلم لمن سالمکم آقا  حرب لمن حاربکم آقا»

ای نائب المهدی گل زهرا   دشمنت شدیم بر دشمنت مولا

فصل الخطاب است گفته ات آقا

روز نه دی بهر ما روز بصیرت شد

تجدید میثاق یه امت با ولایت شد

بر جان و ما ولی   با دیدنت دل منجلی    آقای ما سیدعلی

بر دشمنت لعنت    بر یاورت رحمت

«سلم لمن سالمکم آقا  حرب لمن حاربکم آقا»

سیمای تو عشق جوانان است     جانت به والله جان ایران است

عطر تنت بوی شهیدان است

از ظلمت شب سوی تو ماه خراسانی

پر می زنیم و می شویم آیات قرآنی

با خنده ات محشر کنی   آقا اگر لب تر کنی  گر تو هوای سر کنی

خنجر به این حنجر    من می زنم رهبر

«سلم لمن سالمکم آقا  حرب لمن حاربکم آقا»


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:4 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

 آفتاب: حضور این فرد در میدان التحریر توجه بسیاری از تظاهر کنندگان مصری را بخود جلب کرد.

به گونه ای که رسانه ها نیز به سمت این مدعی رفته و ادعاهای او را برای انتشار ضبط کردند،این مدعی دورغین همچنین البرادعی ازچهره های مشهور مصر رانائب خود برای انقلاب مصر معرفی کرد.

یکی از تظاهر کنندگان میدان التحریر مصر مدعی شد امام زمان است.

ظهر امروز فردی که با عمامه سبز وارد میدان التحریر مصر شدمدعی شد امامی که براساس اعتقاد شیعه قرار است روز جمعه ظهور کند، اوست! 

حضور این فرد در میدان التحریر توجه بسیاری از تظاهر کنندگان مصری را بخود جلب کرد بگونه ای که رسانه ها نیز به سمت این مدعی رفته و ادعاهای او را برای انتشار ضبط کردند.


 

 

 

 

 

 

 

بسیاری از جوانان باهدف تمسخر این فرد سوالاتی را از او میپرسیدند که با آرامش وی درقبال سوالات مواجه می شدند.

این مدعی دورغین همچنین البرادعی ازچهره های مشهور مصر رانائب خود برای انقلاب مصر معرفی کرد.

تظاهر کنندگان مصری معتقدند حضور این فرد باهدف تخریب و ایجاد شکاف بین مردم و حامیان انقلاب مصر درمیدان التحریر حاضر شده است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:51 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

مشاور بین الملل رئیس مجلس گفت: یکی از مشکلات ما در اجلاس بین‌المجالس در اندونزی، این بود که ما می‌گفتیم "بیداری اسلامی" ولی عده‌ای از این لغات ناراحت می‌شدند و در نهایت بر سر یک اصطلاح مثل "شکوفایی کشورهای اسلامی" توافق کردیم

به ادامه مطلب بروید....
 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:49 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

شور و امید در چشمانش موج می‌زند؛ با افتخار از انقلابی می‌گوید که یک سال است برای تحقق آن تلاش کرده است و مصرانه می‌گوید: «سعی می‌کنیم اشتباهات اساسی خودمان، مثل پیمان «کمپ دیوید»، را اصلاح کنیم.» «احمدرضا العاصی»، جوان انقلابی مصری که حرکت یک ساله‌ی خود را «انتفاضه» می‌نامد...

به ادامه مطلب بروید....


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:48 ] [ سامان ساعدی ] [ ]


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:22 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

تحولات سیاسی مصر در سالهای اخیر به قلم یک روزنامه‌نگار و یک نویسنده جوان در 2 اثر متفاوت منتشر و روانه بازار کتاب شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یو.اس.ای تودی، «میدان آزادی» عنوان تازه‌ترین اثر «اشرف خلیل» روزنامه‌نگار مصری-آمریکایی است که به تازگی درباره سقوط «حسنی مبارک» به رشته تحریر در آمده است.
 
این روزنامه نگار که در جریان سقوط «حسنی مبارک» و رژیم او در مصر حضور داشته و از نزدیک شاهد این فروپاشی بوده است در کتابش که آن را در 324 صفحه به رشته تحریر در آورده و جزئیات کم نظیری از سقوط دیکتاتور مصر با مخاطبان خود در میان می‌گذارد.
 
او در فصلی از کتابش به مقایسه رئیس جمهور مصر «حسنی مبارک» با دیکتاتور دیگری همچون «صدام حسین» پرداخته و سعی می‌کند جزئیات سیاست‌ها و خط مشی‌های این دو دیکتاتور بزرگ را مورد بررسی و دقت قرار دهد.  «خلیل» در بخشی از کتابش تلاش می‌کند تا به تفاوت‌های موجود میان «صدام حسین» و «حسنی مبارک» بپردازد و به این ترتیب نکاتی را با مخاطب خود درمیان گذارد که پیش از این توسط هیچ تحلیل‌گر و کارشناس مسائل سیاسی با مردم در میان گذاشته نشده است.
 
اما دومین اثر که به قلم یک نویسنده جوان به رشته تحریر درآمده «انقلاب» نام دارد. این کتاب که در 313 صفحه به رشته تحریر درآمده به شیوه‌ای جالب به بیان دیدگاه‌ها و نظرگاه‌های مخاطبان و مردم درباره انقلاب مصر و بهار عربی می‌پردازد.
 
نویسنده جوان این کتاب «وائل غنیم» که از طریق فضای مجازی و سایت‌های اجتماعی با مخاطبانش در ارتباط بوده تلاش کرده تا دیدگاه‌های مختلف را درباره بهار عربی و سقوط یک به یک دیکتاتورها در سرزمین‌های عربی مورد بررسی قرار دهد و به این ترتیب با نگاهی تازه و جدید به مسائل منطقه بپردازد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:21 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

 

در پي تعليق ماموريت ناظران اتحاديه عرب در سوريه توسط اين اتحاديه، دمشق با تاسف از اين اقدام اتحاديه عرب آن را گامي به سوي كشاندن پرونده سوريه به شوراي امنيت خواند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، يك مقام مسئول دولت سوريه در پي تعليق ماموريت ناظران اتحاديه عرب توسط اين اتحاديه در سوريه اعلام كرد كه دمشق از اين اقدام اتحاديه عرب متاسف و متعجب شده است چرا كه سوريه به درخواست اتحاديه عرب يك ماه ديگر ماموريت اين ناظران را تمديد كرده بود و اين اقدام سوريه نيز براساس گزارش محمد مصطفي الدابي، رئيس ناظران اتحاديه عرب در سوريه بوده است.

اين منبع در ادامه افزود: آشكار است كه گزارش ناظران اتحاديه عرب به مذاق برخي كشورهاي عربي خوش نيامده است چرا كه اين گزارش تاكيد مي‌كند برخي گروه‌هاي مسلح، غيرنظاميان و نظاميان سوريه را هدف قرار مي‌دهند و اقدامات خرابكارانه در سوريه انجام مي‌دهند.

اين منبع دولت سوريه همچنين عنوان داشت تصميم نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب پيش زمينه‌اي براي نشست روز سه شنبه شوراي امنيت است و اين كار به درخواست قطر و دبيرخانه اتحاديه عرب انجام شده است تا بر روند جاري در اوضاع سوريه تاثير منفي بگذارد.

دولت سوريه همچنين تاكيد كرد كه اين اقدامات در راستاي زمينه‌سازي براي دخالت خارجي در امور داخلي سوريه و نيز تشويق گروه‌هاي مسلح براي افزايش خشونت‌ها و اقدامات براي شهروندان سوري است.

وي افزود: تصميم دبيركل اتحاديه عرب در واقع در هماهنگي با تصميم شوراي همكاري خليج (فارس) است و واكنشي به گزارش ناظران اتحاديه عرب است.

دولت سوريه در پايان با تاكيد بر حفظ امنيت ناظران اتحاديه عرب از سوي نظام سوريه اعلام كرد كه دمشق همچنان به موفقيت ماموريت ناظران اتحاديه عرب متعهد است و حمايت از ناظران اتحاديه عرب را براساس توافق‌هاي موجود بين اتحاديه عرب و سوريه تضمين مي‌كند.

عصر شنبه دبيركل اتحاديه عرب در بيانيه‌اي كه از طريق دبيرخانه اتحاديه منتشر شد اعلام كرد كه به رئيس ناظران اتحاديه عرب دستور داده تا به خاطر حفظ سلامتي و امنيت ناظران اتحاديه عرب ماموريت اين ناظران را به حالت تعليق درآورد.

نبيل العربي در اين بيانيه مدعي شده كه اين تصميم اتحاديه عرب به دليل وخيم شدن اوضاع در سوريه است.

در بيانيه نبيل العربي آمده است: شرايط در سوريه به شكلي درآمده كه با ماهيت ماموريت ناظران اتحاديه عرب كاملا تفاوت دارد.

دبيركل اتحاديه عرب همچنين تاكيد كرد كه اين اقدام با مشورت با برخي از وزراي امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب صورت گرفته و ماموريت ناظران اتحاديه عرب تا ارجاع اين مساله به پارلمان اتحاديه عرب براي تصميم گيري به حالت تعليق در مي‌آيد.


 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:19 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

شبکه های عربی لحظاتی پیش از توقف فعالیت ناظران اتحادیه عرب در سوریه خبر دادند.

به گزارش مهر، شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری گزارش داد : اتحادیه عرب عقب نشینی کرد..
 
این شبکه افزود : اتحادیه عرب فعالیت ناظران عرب را در سوریه به سبب گسترش درگیریها و کشتار به حال تعلیق درآورده است.
 
العربیه نیز همچون الجزیره و دیگر شبکه های ضد سوری همچنان به نادیده گرفتن مهمترین عامل بی ثباتی و درگیری و کشتار در سوریه یعنی گروههای مسلح مورد حمایت رژیمهای عربی، ترکیه و غربی ها ادامه می دهند.
 
توقف فعالیت ناظران عرب چند روز پس از خروج ناظران وابسته به رژیمهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام می شود.
 
خبر دیگر اینکه پس از نشست وزیران امور خارجه ترکیه، عربستان و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در استانبول، مخالفان سوری نیز بلافاصله کنفرانس خود را برگزار کردند که شبکه های وابسته به اتاق جنگ رسانه ای علیه سوریه آن را به طور مستقیم پخش کردند.
 
العربیه همچنین از سفر هیئتی از مخالفان سوری موسوم به شورای انتقالی به نیویورک برای درخواست از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای دخالت در امور سوریه خبر داد.
 
تشدید اقدامات ضد سوری برخی رژیمهای عربی، غربی ها و ترکیه در حالی است که روسیه مخالفت قاطع خود را با هر گونه قطعنامه ضد سوریه و کناره گیری اسد اعلام کرده است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:18 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

منابع خبری گزارش دادند سیف الاسلام قذافی فرزند دیکتاتور سرنگون شده لیبی در معامله‌‌ای پنهانی با شورای انتقالی این کشور در برابر تحویل دادن وی به دادگاه جنایی مکان اختفای گنج‌های پدرش را فاش کرد.

 به گزارش فارس، روزنامه "النهار الجدید" چاپ الجزایر امروز نوشت مقامات لیبی برای تحویل دادن سیف الاسلام قذافی به دادگاه جنایی بین‌المللی لاهه آماده می‌شوند تا در آنجا به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و کشتار غیرنظامیان با همدستی پدرش و فرمانده سرویس جاسوسی لیبی مورد محاکمه قرار گیرند.
 
این روزنامه افزود: طرابلس از دادستان کل دادگاه جنایی که حکم بازداشت سیف الاسلام را صادر کرده است  سه هفته برای تحویل دادن وی مهلت خواسته بود که این مهلت از یک هفته پیش بدون هیچ دلیلی پایان یافته است. شورای انتقالی لیبی بهانه کرده است که دلیل تحویل ندادن سیف الاسلام اوضاع ناآرام شهر بنی ولید و به تاخیر افتادن نشست شورای انتقالی برای بررسی این موضوع بوده است.
 
منابع وزارت کشور لیبی نیز اعلام کردند سیف الاسلام طی روزهای گذشته به منطقه "باب العزیزیه"، مقر حکومت معمر القذافی در طرابلس رفت تا مکان اختفای اموال و گنج‌های معمر القذافی در مقر خود را فاش کند. سیف الاسلام از زمان سقوط رژیم قذافی و دستگیری وی مورد توجه ویژه انقلابیون الزنتان قرار دارد


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:18 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

رادیو دیروز: تا کنون بسیاری از دروغ ها و حقه بازی های رادیوفردا برای مخاطبین آشکار شده است ولی اوج این دروغ گویی ها و حقه بازی ها به جعل صدای ایرانیان به عنوان مخاطبین رادیوفردا برمی گردد،جایی که عده ای با تغییر صدای خود به لهجه های مختلف با رادیوفردا به گفتگو می نشینند و نظر آنها به عنوان نظر مردم ایران پخش می گردد.

در برنامه بخش خبری مجله شبانگاهی رادیوفردا که دوشنبه شب 3بهمن ماه پخش شد شش نفر با رادیوفردا به گفتگو نشستند که پنج نفر به عنوان مخالف نظام و یک نفر هم از به اصلاح حامیام نظام، برای اینکه چندان برنامه یکطرفه  و غیرطبیعی به نظر نرسد صحبت کردند.اما نکته جالب آنجا بود که نفر پنجم که به عنوان موافق نظام صحبت کرد گفت که : "این تحریم ها اثری نخواهد داشت و ما پشتیبان دولت و رهبریم و حاکمان را دوست داریم" ولی بلافاصله نفر بعدی در پاسخ به صحبتهای وی روی خط آمد و گفت: "لطفا به آن دسته از دوستانی که می گویند ما کشورمان را دوست داریم بگویید ما همه کشورمان را دوست داریم ولی لطفا اسم رهبر را نیاورید..! "

نکته ای که در این باب باید گفت اینست که این گفتگوها که زنده نبوده است که هر کس تماس می گیرد بداند نفر قبلی چه گفته است، پس آن شخص که بلافاصله صحبتهایش در پاسخ به نفر قبلی پخش می شود چگونه از محتوای کلام ایشان مطلع شده است؟!

البته این نخستین باری نیست که یک رسانه بیگانه این چنین رسوا می شود و همین چندی پیش بود که شبکه BBC هم در بخش صدای شما با افشاگری و آبروریزی مشابهی مبنی بر ساختگی بودن این گفتگوها مواجه شده بود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:58 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

به گزارش فارس، ائتلاف آمریکایی "انسر" که همواره بر پایان سوء تعبیرهایی که در حرکتی هدفمند توسط رسانه های وابسته به برخی از دولت های غربی علیه ایران القا می شود و نیز توقف تحریم های اقتصادی علیه ایران، تاکید دارد، این بار با انتشار گزارشی در پایگاه خبری خود به بازبینی و بررسی مولفه های اقتصادی و نظامی پرداخت که آمریکا در چند دهه مبارزه خود برای تغییر حکومت در ایران به کار گرفته است:
 

خبرگزاری فارس: راهپیمایی مخالفان سیاست‌های کاخ سفید علیه ایران در ۲۰ شهر آمریکا4 دسامبر 2011 یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با نام RQ – 170، بیش از 140 مایل وارد خاک ایران شد. ایران اعلام کرد که از طریق جنگ الکترونیک توانسته است این هواپیمای جاسوسی را روی زمین بنشاند؛ موضوعی که ارتش آمریکا آن را رد و در عوض اعلام کرد مشکلات فنی باعث این حادثه شده است.
 
در واقع هواپیماهای جاسوسی آمریکا با پرواز منظم بر فراز افغانستان، پاکستان و ایران یعنی سه کشور مستقل، قانون بین المللی را به سخره می گیرند. حتی اگر فرض کنیم اشغال افغانستان از سوی آمریکا، به واشنگتن حق می دهد بر فراز حریم هوایی این کشور پرواز کند، اما تردیدی وجود ندارد که بمباران مکرر پاکستان توسط این هواپیماها و نیز جاسوسی بر فراز ایران غیرقانونی هستند؛ موضوعی که در پوشش های رسانه ای به ندرت به آن اشاره می شود.
 
*استفاده از انرژی هسته ای برای ترویج دستورکار امپریالیستی
 
افزایش مبارزات امپریالیستی علیه ایران به دنبال گزارش 8 نوامبر آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفت. آژانس از طریق اطلاعاتی که توسط کشورهای عضو این نهاد تهیه شده بود، از تردید درباره طرح ایران برای ساخت بمب هسته ای خبر داد، در صورتی که این گزارش فاقد هر گونه مدرک بود اما بر موضوعی دلالت کرد تا آمریکا بتواند از طریق آمانو، مدیرکل آژانس، فشار خود را تشدید کند؛ همانگونه که در مورد جنگ در عراق، آمریکا با دغل کاری نهادهای سازمان ملل متحد را وادار کرد تا دستورکار این کشور برای جنگ را تبلیغ کنند.
 
علت اینکه آژانس اتمی مدرک واقعی در دست ندارد، عدم دسترسی به تاسیسات مخفی ایران نیست. در واقع تهران بیش از 20 سایت خود را در اختیار بازرسان آژانس قرار داده و آنها صدها بازرسی از این سایت ها انجام داده اند. به علاوه کشورهایی که درباره طرح های ایران برای ساخت تسلیحات هسته ای هشدار می دهند، به دنبال ارتقا صلح نیستند بلکه بر عکس آنها کشورهایی با ذخایر تسلیحات هسته ای و نیز تاریخ طولانی از دخالت نظامی در سراسر جهان هستند.
 
*ترور دانشمندان هسته‌ای
 
11 ژانویه 2012، مصطفی احمدی روشن، دانشمند هسته ای ایران و ناظر تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز در تهران ترور شد. از سال 2007 تاکنون 5 دانشمند هسته ای ایران ترور شده اند، همه این ترورها به صورت حرفه ای انجام شده و هیچ مدرکی که منجر به شناسایی مجرمان شود، به جای نمانده است. با این حال تردیدی وجود ندارد که آمریکا و اسرائیل در پشت این ترورها قرار دارند. در واقع، هر چند اسرائیل به دلایل مختلف، مسوولیت مستقیم این ترورها را بر عهده نگرفته اما برخی مقامات اسرائیلی به قرار داشتن اسرائیل در پشت این ماجرا اشاره کرده اند. به عنوان مثال، بنی گانتز، رییس ستاد ارتش نیروهای دفاعی اسرائیل ترور دانشمندان هسته ای ایران را حادثه ای توصیف کرد که به نحوی غیرعادی رخ داده و سپس بیان کرد انتظار دارد امسال شاهد حوادث بیشتری از این نوع باشد.
 
*تهدید ایران به بستن تنگه هرمز
 
اوایل ژانویه ایران مانور 10 روزه ای در تنگه هرمز برگزار کرد. مقامات ایران هشدار دادند در صورت منع ایران از فروش نفت در بازارهای بین المللی، تنگه هرمز را مسدود می کنند.
 
در واقع تحریم های نفت آمریکا علیه ایران به این کشور اجازه می دهد تا دولت ها و شرکت هایی که از ایران نفت خریداری می کنند را مجازات کند. به بیان دیگر، شرکت ها و دولت ها به این طریق وادار می شوند کهک میان تجارت با ایران یا آمریکا یکی را برگزینند.
 
ایران اکنون کشوری است که تجارت انرژی آن مسدود شده؛ کشوری که مرز هوایی آن مکررا از سوی هواپیماهای جاسوسی آمریکا نقض می شود؛ کشوری که دانشمندان آن به طور سریالی ترور می شوند؛ کشوری که مرتبا از سوی آمریکا و اسرائیل به بمباران تهدید می شود؛ کشوری که هدف مبارزات تبلیغاتی رسانه های امپریالیستی نظیر صدای آمریکا و بی بی سی قرار دارد؛ کشوری که نیروهای مخالف از سوی آمریکا و متحدان اروپایی آن سازماندهی و حمایت مالی می شوند. اینها حقایقی است که به ندرت در پوشش رسانه ای اخبار ایران به آنها اشاره می شود. در عوض، هر یک از سخنان مقامات ایرانی که در واقع پاسخی به این اقدامات خصمانه است، به عنوان مدرکی از ماهیت جنگ ستیزی این کشور تلقی می شود.
 
ترقی خواهان و انقلابیون در آمریکا باید علیه جنگ دیگر آمریکا در خاورمیانه بسیج شوند. این تنها جنگ نیست که باید با آن مخالفت کنیم بلکه باید با تحریم، ترور و همه اشکال دخالت نیز مخالفت کنیم. مردم ایران حق دارند که سرنوشت خود را تعیین کنند. این تنها آنها هستند که باید فارغ از تحریم و جنگ، آینده خود را تعیین کنند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:56 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

جورج سوروس، سرمایه‌دار شهیر آمریکایی ضمن مقایسه شرایط کنونی غرب با شرایط پیش از فروپاشی بلوک شرق، آمریکا را به بروز شورش‌های خیابانی نوید داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، جورج سوروس، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی و رئیس بنیاد سوروس در مصاحبه با نیوزویک تصریح کرد که با فروپاشی سیستم اقتصاد جهانی، آمریکا باید منتظر شورش‌های خیابانی باشد.

بنابراین گزارش، این سرمایه‌دار ۸۱ ساله آمریکایی شرایط فعلی اقتصاد جهان و بالاخص اروپا را به شرایط بحران بزرگ دهه ۱۹۳۰ میلادی تشبیه کرد. سوروس از حامیان بقای منطقه یورو، ارز واحد اروپایی است.

سوروس تاکید کرد: "یورو باید باقی بماند چرا که در غیر این صورت نوعی فروپاشی رخ می‌دهد که جهان طاقت آن را ندارد."

این هشدار سوروس با افت شاخص‌های بورس در بازارهای بورس آمریکا در روز سه‌شنبه گذشته همراه بود.

این سرمایه‌دار آمریکایی در مصاحبه خود با نیوزویک تصریح کرد که در بهترین حالت می‌توان گفت که جهان با یک رکود مواجه است. اما بدترین سناریو فروپاشی سیستم مالی جهان است. وی همچنین شرایط اقتصادی غرب را به شرایط فروپاشی شوروی تشبیه کرد و ابراز داشت که مردم غرب به درستی نمی‌دانند که چه در حال اتفاق افتادن است؟!

سوروس هشدار داده است که فروپاشی منطقه یورو می‌تواند اروپا را به همان اختلافات سیاسی بازگرداند که برای قرن‌ها گرفتار آن بود. گفتنی است جنگ‌های جهانی اول و دوم ناشی از همین اختلافات بود.

سوروس ساکن منطقه منهتن نیویورک است، یعنی همان‌جایی که قیام تسخیر وال‌استریت از آن سرچشمه گرفت.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:56 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

نظرسنجی‌ها حاکی از کاهش بی‌سابقه محبوبیت مردمی رئیس جمهور فرانسه دارد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه "تی‌آر‌تی ترکیه"، حمایت مردمی از "نیکولا سارکوزی" رئیس جمهور فرانسه به شدت در رو به کاهش است. به دنبال آن "فرانسوا اولاند" رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ فرانسه توانست رشد محبوبیت چشمگیری داشته باشد.

بر اساس این گزارش، نتایج همه نظر سنجی‌ها در فرانسه نشان می‌دهد که حزب سوسیالیست با ۳۰ در صد رای رده نخست را به خود اختصاص داده است و ساکوزی که قادر به جلوگیری از کاهش آرای انتخاباتی خود نیست، هفت رده پس اولاند قرار دارد.

طبق این نظر سنجی‌ها، میزان آرای سارکوزی از ماه می سال ۲۰۰۷ تاکنون که پست ریاست‌جمهوری را بر عهده دارد، به پائین ترین سطح افت کرده است.

اولاند همچنین طی سخنانی در کنگره حزب سوسیالیست در نزدیکی پاریس، سارکوزی را به باد انتقاد گرفت. این سیاستمدار فرانسوی که بنابر نتایج آخرین نظرسنجی‌ها در رده نخست قرار دارد، در این سخنرانی رئوس اصلی برنامه انتخاباتی خود را اعلام کرد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:54 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

سازمان بسیج مستضعفین طی بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه پیروزی های بزرگ و غیر قابل تصور در انتظار ملت ایران است، اعلام کرد: آمریکا و اروپا بیش از آنکه به ملت ایران لطمه ای وارد کنند، اقتصاد درمانده و پریشان خود را به فروپاشی کامل نزدیک تر می کنند.


سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت شرایط کنونی انقلاب اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین
ملت غیور، هوشمند و شرافتمند انقلاب اسلامی
در حالی وارد سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شویم که وعده های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی علیه الرحمه یکی پس از دیگری محقق شده و می شود و طلیعه پیروزی نهایی مکتب امام خمینی علیه الرحمه در جهان روز به روز بیشتر نمایان می شود. سران رژیم های فاسدی که از آغاز، مقابل نهضت اسلامی ما ایستادند یکی پس از دیگری سقوط می کنند و با سرعتی باور نکردنی جای خود را به اسلام گرایان و دوستداران انقلاب اسلامی می دهند.
آمریکا و صهیونیزم بین الملل پس از شکست سنگین نظامی از ملت ایران در جنگ تحمیلی و خلیج فارس؛ شکست از ملت لبنان و فلسطین مقاوم را نیز متحمل شده و با دادن خسارت فراوان مالی و جانی و حیثیتی در برابر مقاومت ملت عراق مجبور به عقب نشینی ذلیلانه از این کشور گردیدند و در باتلاق افغانستان دست و پا می زنند.
در عرصه اقتصادی، بحران بی سابقه در تاریخ، نظام سرمایه داری را محاصره کرده و راهی جز اعلام ورشکستگی پیش روی آنان نیست. در عرصه سیاسی نه تنها استکبار غرب متحدان خود را در مناطق حساس خاور میانه و آمریکای لاتین پی در پی از دست می دهد، بلکه در محاصره انزجار ملت های جهان و حتی ملت های آمریکا و اروپا قرار گرفته و در افکار عمومی جهان، گرفتار انزوای بی نظیر شده است، و اینک آمریکا و صهیونیزم پس از شکست های مکرر از ملت انقلابی ما در حوزه های نظامی و سیاسی و شکست تهاجم فرهنگی دشمن در بی هویت کردن نسل جوان؛ خصم زبون به شیطنت جدیدی روی آورده و تلاش می کند با توطئه اقتصادی، ملت ما را به زانو درآورد، غافل از آنکه ملت بزرگ و تاریخ سازی که تا اینجا آمده تا آخر خواهد آمد و از همین تهدیدها و تحریمها فرصتی را برای شکوفایی و جهش اقتصادی خود خواهد ساخت که بار دیگر جهان را به شگفتی وادارد.
کوردلان نظام سرمایه داری و ایادی داخلی شان می کوشند با توطئه، به مشکلات اقتصادی کشور دامن بزنند و از آنجا که خودشان برای طولانی شدن این بازی، بنیه اقتصادی کافی ندارند ایام کوتاه مانده تا انتخابات و نزدیک به سال نو را برای اجرای این توطئه شوم برگزیده اند تا به خیال خودشان با بسیج همه امکانات مالی و آشفته کردن بازار، فضای یاس آلودی ایجاد کنند و با پراکندن مردم از پای صندوق های رای، استقامت مردم را در این مسیر نورانی بشکنند و مقبولیت نظام را زیر سوال ببرند. زهی خیال باطل که اینان مصادیق بارز‍« صم بکم عمی فهم لا یرجعون » قرآنند؛ و آنقدر چشم خود را بر حقایق و واقعیت ها بسته اند که پس از سی و چهار سال آزمایش های مکرر، هنوز ملت ایران اسلامی را نشناخته اند. ما ملت مقاوم ایران هنوز فراموش نکرده ایم روزهایی را که استکبار شرق و غرب با کمک طاغوت های سقوط کرده و در حال سقوط منطقه؛ قیمت نفت را به زیر هزینه تولید یعنی کمتر از 5 دلار تنزل داده و برای صادرات همان اندک نفتِ تقریبا مجانی هم با ماهواره های آمریکایی، هواپیماهای شوروی و موشک های فرانسوی و انگلیسی روبرو بودیم و برای عبور هر کشتی باید شهدایی تقدیم می کردیم. اگر توانستیم از آن بحران ها عبور کنیم که با افتخار عبور کردیم، بی شک عبور از شرایط جدید برای ملت ما چیزی نیست.
جهاد اقتصادی بزرگ ملت ایران تازه آغاز شده و جوانان پر استعداد و نابغه ایرانی با حرکت شگفت آور در این عرصه ثابت خواهند کرد چیزی از اسلاف خود در دفاع مقدس کم ندارند و اگر جوانان دهه اول انقلاب و شهدای بزرگِ طلایه دار این راه با ایثار و فداکاری نیروی دفاعی را پایه گذاری کردند که امروز همه استکبار هم با وجود دنیایی از ساز و برگ تسلیحاتی فوق پیشرفته از رویایی با این قدرت دفاعی وحشت دارند، و با یک اولتیماتوم فرمانده غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ نامه ی التماس آمیز خود را از سه طریق برای رهبری مقتدر نظام می فرستند؛ یقینا جوانان امروز ایران اسلامی نیز این توان را دارند که با درخشش در عرصه جهاد اقتصادی، بنیه اقتصادی را برای کشور پی ریزی کنند که دنیا را در برابر عظمت ملت ایران به خضوع وادارد.
تحقق این هدف و گذر از این گردنه ی صعب العبور، سختی ها و مشکلاتی هم دارد، که از مشکلاتی که ملت ایران در تحقق اصل انقلاب و دفاع مقدس متحمل شدند بیشتر نیست، اما آثار ونتایج آن بسیار شکوهمندتر و چشمگیرتر خواهد بود.
با امید به پروردگار متعال که پیروزی مومنان را خود تضمین کرده است؛ اطمینان داریم که این مسیر را با سربلندی و عزت خواهیم پیمود و در ورای این توطئه های اقتصادی دشمن، پیروزی های بزرگ و غیر قابل تصور در انتظار ملت ایران است. با این بازی ها که دوام زیادی هم ندارد و چند صباحی بیشتر نمی پاید، آمریکا و اروپا بیش از آنکه به ملت ایران لطمه ای وارد کنند، اقتصاد درمانده و پریشان خود را به فروپاشی کامل نزدیک تر می کنند.
ملت ایران با داشتن رهبری دانشمند که در اوج هوشمندی تمام، توطئه ها و حوادث را از مدت ها قبل از وقوع آن پیش بینی و راه برون رفت از آن را برای ملت ولایت مدار خود تبیین می کند و با داشتن مردان و زنانی چنین بصیر و با اراده که با عبور از توطئه های فراوان بویژه فتنه 88 نشان دادند برای حرکت به سمت تکامل و پیروزی بزرگ، توانایی گذر از هر معبر سخت و خطرناکی را دارند؛ این بار هم پیروز و سربلند بیرون خواهند آمد. زمستان خواهد رفت و روسیاهی برای ظالمان و مستکبران و پیاده نظام داخلی آنان خواهد ماند.
و البته تحقق این هدف دست یافتنی، الزاماتی هم دارد که در اینجا توجه ملت شریف کشور عزیزمان را به برخی موارد مهم آن جلب می نماییم:

1- همه می دانیم موضوع اصلی که کینه توزی دشمن را برانگیخته، انرژی هسته ای نبوده، بلکه پیشرفت سریع و حیرت آور علمی ایران و گسترش تفکر انقلاب اسلامی در جهان است، که نظام سرمایه داری غرب را به چنین واکنش های نابخردانه واداشته است. با این وجود از دولت جمهوری اسلامی می خواهیم سر سوزنی از حقوق حقه و قانونی هسته ای ملت ایران اسلامی که امروز به عنوان نماد مقاومت جهانی شناخته می شود، عقب نشینی نکند.
دولت بداند تا زمانی که صادقانه و در خط اسلام ناب از حقوق ملت در مقابل جهانخواران دفاع کند ملت با همه وجود و با همه سرمایه های خود، مدافع دولت خواهد بود.

2- از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دولت خدمتگذار می خواهیم با وضع قوانین و تصمیمات انقلابی، فروش نفت و گاز ایران را به هر کشوری که قانون یا قراردادی علیه منافع ملت ایران امضا کند حد اقل برای دهسال ممنوع نماید.

3- از دولت خدمتگذار می خواهیم ضمن اعتماد بیشتر به جوانان ایرانی؛ با دستور قاطع واردات هرگونه کالا از کشورهایی که حرف از تحریم ایران زده اند به طور کامل ممنوع کنند و مطمئن باشند دانشمندان و صنعتگران جوان، قابلیت تولید همه نیازهای کشور را دارند. قطع واردات بهترین فرصت برای حل مشکل بیکاری و شکوفایی چشمگیر صنعت و فناوری کشور خواهد بود.

4- از اصناف منصف که خود از بانیان انقلاب اسلامی بوده و در تمام سختی ها و فداکاری ها از پیشتازان انقلاب اسلامی بوده اند می خواهیم با نظارت دقیق و مهار توطئه های دشمن و سوداگران غافل در عرضه کالا و خدمات و قیمت گذاری ها و با ترویج بیش از پیش کالاهای تولید داخل نقش کلیدی خود را در جهاد اقتصادی ایفا کنند.

5- از دولت و قوه قضائیه می خواهیم با نظارت دقیق بر وضعیت بازار و بانک ها و دستگاه های اقتصادی دولتی وغیر دولتی با کسانیکه آگاهانه ویا نا آگاهانه دراین شرایط حساس با سوء استفاده واحتکار در فشار به ملت با دشمن همسو می شوند قاطعانه برخورد نماید.

6- احزاب، گروه ها و رسانه ها وکاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی رقابت های انتخاباتی وتبلیغات را که لازمه یک انتخابات پرشور ونشاط است به حوزه منافع ملی و اصول ارزش های اساسی تسری ندهند و در مقابل توطئه های جدید دشمن با حفظ سلایق وآراء متنوع خود، بر وحدت بر سر اصول و یکپارچگی در مقابل دشمن و حفظ وحدت اسلامی و انسجام ملی تاکید ورزند.

7- از عموم ملت شریف ایران می خواهیم با تحریم کالاهای مصرفی وارداتی و تاکید بر مصرف کالاهای ایرانی و رعایت الگوی مصرف صحیح و خویشتنداری در خریدهای غیر ضرور و به ویژه حضور فعال در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی پیش رو، مثل همیشه دشمن را در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام گذارند که پیروزی نزدیک است.
صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند، در اثر صبر نوبت ظفر آید

و ما النصرالا من عند الله العزیز الحکیم
سازمان بسیج مستضعفین
اول ربیع الاول


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:53 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه العرب آنلاین، "عبدالرازق العرادی" عضو شورای انتقالی لیبی گفت : تدوین قانون انتخابات لیبی به مدت یک هفته به تعویق افتاده است.

وی افزود: این قانون تا 28 ژانویه تدوین می شود، اما از سوی دیگر کمیته ویژه نظارت بر انتخابات به ریاست "عثمان القاجیجی" با حضور 17 قاضی، وکیل و فعال حقوق بشری و کارشناسان مربوطه تشکیل شده است.

از  سوی دیگر" فتحی بعجه" عضو دیگر شورای انتقالی لیبی گفت : تدوین قانون انتخابات چند روزی به طول می انجامد و هدف آگاهی از آرای سازمانهای مدنی و کارشناسان از مفاد آن و رفع برخی از بندهای جنجالی آن است.

این در حالی است که چهار هزار دانشجوی لیبیایی با برگزاری تظاهرات در بنغازی خواستار آزادی همکلاسی های خود شدند. این دانشجویان در جریان تظاهرات علیه شورای انتقالی بازداشت شده اند.

از سوی دیگر مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی لیبی تاکید کرد: اگر به دولت  موقت زمان کافی داده شود قادر است که خواسته های مردمی را برآورده کند.

وی با اشاره به حمله چند روز قبل مردم به مقر شورای انتقالی در بنغازی اظهار داشت : این یک اقدام غیر متمدنانه و خارج از اصول انقلابی و اخلاقی بود و شگفتی ما را برانگیخت.

از سوی دیگر شبکه العربیه گزارش داد: نیروهای حامی معمر قذافی با تصرف شهر بنی ولید پرچمهای سبز قذافی را در این شهر به اهتزاز درآوردند.

انقلابیون شهر بنی ولید خواستار کمک فوری شده اند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:53 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

رئیس شورای نظامی حاکم بر مصر در سخنانی به مناسبت اولین سالگرد انقلاب مردمی از لغو حالت فوق العاده در این کشور خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، سرلشگر محمد طنطاوی رئیس شورای نظامی حاکم بر مصر لحظاتی پیش در سخنانی به مناسبت 25 ژانویه اولین سالگرد آغاز انقلاب مردم مصر اعلام کرد مصر قادر است با تغییرات منطقه ای و بین المللی مقابله کند.
 
وی افزود : ارتش و ملت مصر هیچ شروط یا دیکته ای را از هیچ کسی نخواهند پذیرفت و به هیچ کس اجازه نخواهند داد میان ملت و ارتش جدایی و دودستگی ایجاد کند.
 
طنطاوی همچنین گفت : حالت فوق العاده از ابتدای 25 ژانویه(چهارشنبه پنجم بهمن) به جز در حالتهای اوباشگری لغو می شود.
 
وی افزود: از جوانان مصر می خواهم برای تشکیل یک مجموعه سیاسی یکپارچه تلاش کنند.
 
رئیس شورای نظامی حاکم بر مصر همچنین از دستاوردهای انقلاب مصر تمجید و از نقش ارتش و دستگاه قضایی و گرایشهای ملت مصر تقدیر کرد.
 
طنطاوی در اولین سالگرد سرنگونی رژیم حسنی مبارک که وی نیز یکی از ارکان این رژیم بوده است، گفت : مصر موضع خود را در قبال مسائل عربی حفظ خواهد کرد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:48 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

دبیرکل جمعیت الاخاء بحرین از سوی شبه نظامیان وابسته به آل خلیفه ربوده شد.

به گزارش رسا، شبه نظامیان وابسته به رژیم فاسد آل خلیفه، روز گذشته معاون دبیرکل جمعیت الاخاء از گروه های معارض این نظام را در مراسم پیکر یکی از شهدای انقلاب ملت بحرین ربودند.

یوسف امرالله، معاون دبیرکل جمعیت الاخاء که روز گذشته در مراسم تشییع یوسف الموالی یکی از شهدای انقلاب در قبرستان المحرق حضور داشت از سوی شبه نظامیان وابسته به آل خلیفه ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

جمعیت های معارض رژیم با صدور بیانیه هایی نظام آل خلیفه را مسوول اصلی این اقدام توصیف کرد و نسبت به ابهام در وضعیت معاون دبیرکل جمعیت الاخاء هشدار دادند.

موسی الانصاری، دبیرکل جمعیت الاخاء در مصاحبه با شبکه خبری العالم درباره ربوده شدن یوسف امرالله گفت: تاکنون هیچ خبری از سرنوشت یوسف امرالله وجود ندارد، اساس تصاویر که در شبکه های اجتماعی نشان می دهند که مزدورانی که معلوم نیست آیا وابسته به نظام هستند یا مستقل عمل می کنند اقدام به ربودن وی کرده اند، اما همگان دیدند که این اقدام در برابر چشمان نیروهای ضد آشوب رخ داد.

وی افزود: نظام آل خلیفه مسوول اول و آخر در ربودن یوسف امرالله به شمار می آید، زیرا با حمله به تشییع کنندگان در قبرستان، مزدوران خود را برای ربودن معاون دبیرکل الاخاء برانگیختند.

معاون دبیرکل جمعیت الاخاء بحرین تصریح کرد: بارها با مسوولان المحرق و رئیس پلیس این منطقه تماس گرفتیم تا از سرنوشت یوسف خبر دار شویم، اما اعلام کردند که هیچ خبری از وی ندارند.

الانصاری یورش به مراسم تشییع یکی از شهدای انقلاب را محکوم کرد و اظهار داشت: بالگردهای آل خلیفه به مراسم تشییع شهید یوسف الموالی یورش برده و به شلیک گلوله های اشک آور به سمت مردم پرداختند، تشییع کنندگان نیز اعم از زن و مردم و کودک نیز پشت سر هم بر زمین می افتادند.

وی تاکید کرد: یوسف امرالله در حالی که قصد یاری یکی از زنان مصدوم داشت از سوی مزدوران نظام ربوده شد و همه تلاش های انجام گرفته برای یافتن خبری از وی بی نتیجه مانده است.

تحليل ما اين است كه وجود چند رهب مشكل ساز است و بايد همه مطيع امر يك رهبر واحد باشند....


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:45 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

"فريد الديب" وكيل مدافع حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر، در جلسه محاكمه ديروز (يكشنبه 2بهمن) مبارك، به دليل دفاعيات عجيب از موكل خود خنده حاضران در دادگاه را برانگيخت و از سوي آنان هو شد.

به گزارش شبكه خبري العالم، الديب همه تحقيقات و مدارك ارايه شده عليه موكل خود را باطل  خواند و گفت: مبارك براساس ماده 85 قانون اساسي هنوز رئيس جمهوري مصر است و بايد به شكل ويژه محاكمه شود.

وكيل مدافع رئيس جمهوري سابق مصر در دفاعيات خود همچنين با باطل خواندن انحلال مجلس، خواستار مجازات كساني شد كه قانون اساسي را به حالت تعليق درآورده و مبارك را در قفس اتهام انداخته اند كه حاضران با شنيدن سخنان وي به تمسخر او پرداختند.
 
در همين حال حقوقدانان و شهروندان مصري، دفاعيات الديب وكيل حسني مبارك را محكوم و تاكيد كردند كه وي از مزدوران مبارك است و در دفاعيات خود از ديكتاتور مصر، در واقع ملت اين سرزمين را محاكمه كرد.

حامد احد ، وكيل مدافع خانواده شهدا و آسيب ديدگان انقلاب مصر در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: فريد الديب دچار خرافه گويي شده و در توهم و خيالات به سر مي برد به گونه اي كه گويا ميان مردم مصر زندگي نمي كند.

"حسن ابوالعينين" يكي ديگر از وكلاي مدافع شهدا و آسيب ديدگان انقلاب مصر نيز گفت: دفاع از متهم موجب تعجب همه حاضران در سالن شد و زيرا وي بر اساس ماده 86 قانون مجازات خواستار محاكمه مردم شد.

اما صحنه بيرون دادگاه نيز با دفعات پيش تفاوت چنداني نداشت و سردي هوا نيز نتوانسته بود از حضور خانواده شهدا مقابل دادگاه و تاكيد آنها بر قصاص مبارك و همدستان وي ممانعت كند.

يكي از شهروندان كه از خانواده شهدا است در زمينه دفاعيه وكيل مبارك به خبرنگار العالم گفت: الديب مزدور مبارك است از اين رو انتظار  مي رفت در دفاع از جاسوسان و خيانتكاران چنين سخناني بگويد و طبيعي است كه از مزدور اسرائيل يعني مبارك دفاع كند.

پس از پايان اين جلسه كه كمتر از دو ساعت به طول انجاميد دادگاه اعلام كرد كه در جلسه آتي دفاعيات حبيب العادلي وزير كشور اسبق را استماع خواهد كرد.

دادگاه جنايي قاهره، براي محاكمه حسني مبارك رئيس جمهوري مخلوع ، دو فرزند وي ، وزير كشور و شش نفر از معاونان وي به اتهام  كشتار تظاهركنندگان و فساد مالي تشكيل شده است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:44 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

یکی از اعضای شورای ملی انتقالی لیبی گفت :  انقلاب در کشور از مسیرش منحرف شده است زیرا برخی از وابستگان رژیم سابق ، مسیر انقلاب را به سود خود عوض کرده اند .
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، احمد زبیر السنوسی که در دوران رژیم دیکتاتوری قذافی 31 سال در زندان بود، افزود:  با آنکه خود عضو شورا انتقالی هستم اما متاسفانه باید اعتراف کنم که انقلاب هفدهم فوریه با تلاش برخی از وابستگان رژیم سابق از مسیرش منحرف شده است.

وی  گفت:  برای بازگرداندن انقلاب به مسیر اصلی اش باید به تظاهرات مردمی متوسل شد.

السنوسی اوضاع کشور را نگران کننده خواند و گفت :  کشتی انقلاب در مسیر طوفان زده ای قرار گرفته است که این طوفان خود نتیجه درگیریهای پیدا و پنهان برخی فرصت طلبان است.

عضو شورای ملی انتقالی لیبی تصریح کرد ؛‌  برخی از بقایای رژیم سابق همچنان اداره بخش هایی از کشور را برعهده دارند و حتی برخی از ثروتمندان با پرداخت پول گروهان هایی از انقلابیون را به خدمت اهداف خود درآورده اند .

تحليل ما درست بود و انقلاب ليبي به دليل نداشتن يك رهبر در حال انحراف است پس ببينيد نبود رهبر چه مشكلاتي دارد....


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:42 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

گروهی از مزدوران رژیم آل‌خلیفه که بر لباس‌هایشان عکس نخست وزیر بحرین نقش بسته است، تهدید کردند معارضان بحرینی و در راس آنها رهبر شیعیان این کشور را ترور کرده و به قتل خواهند رساند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ملتقی البحرین، گروهی از مزدوران رژیم آل‌خلیفه که آشکارا سرسپردگی خود را به "خلیفه بن سلمان آل خلیفه"، نخست وزیر بحرین اعلام کرده‌اند، بر ترور و کشتن معارضان این کشور تاکید کردند.

این مزدوران نخست‌ وزیر بحرین که بر لباس‌های خود عکس خلیفه بن سلمان آل خلیفه را دارند و خود را "ابناء الفاتح" (فرزندان فاتح) می‌نامند، تهدید کرده‌اند، در راس معارضان بحرینی "آیت الله شیخ عیسی قاسم" را ترور خواهند کرد و به قتل خواهند رساند.

با وجود گذشت حدود یک سال از اعتراض‌های مردمی در بحرین که خواهان انحلال پارلمان و دولت کنونی و تشکیل پارلمان منتخب و دولت برخاسته از بطن ملت و توقف خشونت‌ها و سرکوب‌ها علیه مردم و بیرون کردن نیروهای اشغالگر سعودی از بحرین است، با این حال رژیم آل‌خلیفه نه تنها این خواسته‌ها را نادیده گرفته بلکه معارضان را نیز به شدت سرکوب کرده است.

در این راستا ، ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین خواستار برگزاری تظاهراتی در اعتراض به این اقدامات و تهدیدات رژیم بحرین و همچنین اعلام همبستگی با جمعیت معارض بحرینی "امل" و اعضای بازداشت شده آن از جمله شیخ "محمد المحفوظ" شد.

این درحالی است که رژیم آل‌خلیفه درخواست "رابرت هرمن"، رئیس سازمان فریدام هاوس برای دیدار با "فاطمه البلوشی"، وزیر حقوق بشر بحرین جهت گفت‌وگو با وی درباره آخرین وضعیت حقوق بشر در این کشور را رد کرد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:40 ] [ سامان ساعدی ] [ ]


عضو ارشد گروه "عمل اسلامي" بحرين با اشاره به فتواي اخير آيت الله شيخ عيسي قاسم مبني بر مقابله با عاملان هتك حرمت زنان بحريني گفت: انقلاب بحرين هم اكنون وارد مرحله جديدي شده است.

"راشد الراشد" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم افزود: اوضاع بغرنج بحرين به حدي رسيده است كه ديگر نمي توان در قبال آن سكوت كرد.

اين عضو ارشد گروه عمل اسلامي بحرين در باره فتواي آيت الله "شيخ عيسي قاسم" خاطر نشان كرد: اين فتوا كه پس از يازده ماه انتظار براي توقف رفتارهاي سركوبگرانه رژيم آل خليفه، صادر شده است، از لبريز شدن صبر ملت بحرين حكايت دارد.

راشد گفت: انقلاب بحرين پس از صدور اين فتوا و پس از آن كه ائتلاف انقلاب 14 فوريه پرچم دفاع مقدس را به دست گرفته ، وارد مرحله جديدي شده است.

اين عضو عمل اسلامي بحرين افزود: تلاش هاي نهادهاي بين المللي و در صدر آن كميساريايي حقوق بشر درمورد بحرين بي نتيجه بوده است.

وي گفت: كميسارياي حقوق بشر در گزارش خود اعلام كرد كه نيروهاي رژيم آل خليفه در مقابله با اعتراض هاي مسالمت آميز در بحرين بيش از حد به زور متوسل مي شوند اما انتشار اين گزارش ها نيز نتيجه اي دربر نداشته است.

راشد تاكيد كرد: ديگر نمي توان در قبال جنايت هاي رژيم آل خليفه و بويژه درخصوص تعرض به زنان و هتك حرمت آنها سكوت كرد.

به گفته عضو ارشد گروه عمل اسلامي بحرين ،آمريكا كه خود درگير بحران اقتصادي است ، به مساله اي جز منافع خود در منطقه نمي انديشد و مي كوشد از رژيم هاي استبدادي در منطقه كه حامي منافع آن هستند ، حمايت كند.

راشد ياد آور شد: انقلاب ملت هاي عرب منافع آمريكا را در منطقه در معرض تهديد قرار داده است و پيش از اين بسياري به واشنگتن توصيه كرده بودند كه در روابط خود با ملت هاي منطقه تجديد نظر و اين روابط را بر اساس احترام متقابل بنا كند اما قلدري آمريكا تا كنون مانع از تحقق اين مهم و باعث شد تا اين كشور در سياست هاي خود در منطقه با شكست مواجه شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:39 ] [ سامان ساعدی ] [ ]

به نوشته روزنامه اماراتی الاتحاد، هدی بن عامر كه به مدت 27 سال یكی از بزرگترین اركان ایجاد رعب و وحشت در میان لیبیایی‌ها و مهمترین جلاد نظام معمر قذافی، رهبر لیبی محسوب می‌شد در منطقه غربی طرابلس دستگیر شد.

هدی بن عامر در اعدام بسیاری از شخصیت‌های مخالف نظام قذافی دست داشت و در ابتدا خود عامل اجرای احكام اعدام بود. وی هنگام اعدام الصادق حامد الشویهدی، یكی از مخالفان قذافی در سال 1984 مشهور شد. بن عامر ابتدا صندلی را از زیر پای الشویهدی مقابل چشمان هزاران تن از مردم لیبی كشید اما با مشاهده اینكه وی هنوز نمرده همانند دیوانه‌ها پاهای قربانی را به سمت پایین می‌كشید تا جانش را بگیرد. گفته می شود الشویهدی بعد از پایین آوردن از چوبه دار هنوز زنده بود اما عاملان قذافی در بیمارستان با فرو كردن یك جوراب پر از شن در دهانش وی را خفه كردند.
بعد از این ماجرا بن عامر به شدت به قذافی نزدیك شد تا آنجا كه مراسم عروسی وی را خود قذافی برگزار كرد. بن عامر كم كم به عامل وحشت مردم لیبی و یك ابزار مهم در دست قذافی برای ایجاد رعب و وحشت تبدیل شد. وی تعداد زیادی از مخالفان قذافی را دار زد به گونه‌ای كه در لیبی به «اعدام گر» مشهور شده بود. از جمله كارهای وی اعدام هفت دانشجوی مخالف قذافی در یك روز بود. شهرت بن عامر تا حدی بود كه یكی از انقلابیون لیبی در مصاحبه‌ تلویزیونی خود اظهار كرد: اگر ما شكست بخوریم هدی بن عامر همه ما را دار خواهد زد. بن عامر پست‌های كلیدی زیادی در لیبی به دست آورد كه آخرین آنها دبیركل كمیته ملی سازمان بازرسی و مراقبت لیبی بود.
وی همچنین در سال 2008 به عنوان معاون پارلمان لیبی برگزیده شد و در سال 2009 به ریاست پارلمان رسید. بن عامر دو دوره به عنوان شهردار شهر بنغازی برگزیده شد هرچند به شدت با مردم این شهر دشمنی داشت. وی یك بار در سخنرانی‌های خود اعلام كرده بود: "در بنغازی هیچ مردی وجود ندارد و من تنها مرد این شهر هستم". بن عامر كسی بود كه در سال 2008 دستور شلیك به سمت تظاهركنندگانی كه در اعتراض به كاریكاتورهای توهین آمیز به پیامبر(ص) از سوی دانماركی‌ها به خیابان‌ها آمده بودند را صادر كرد و در واقع همین امر بود كه به انقلاب لیبی انجامید.
وی كه به شیطانی در لباس یك زن نیز مشهور بود عملیات‌های مخفی علیه مخالفان لیبی و ترور آنها را رهبری می‌كرد و همواره یك كلت تمام اتوماتیك با خود حمل می‌كرد به گونه‌ای كه لیبیایی‌ها از راه رفتن‌اش هم می‌ترسیدند. بن عامر در اعدام مخالفان قذافی بسیار بی‌رحم بود و در واقع هیچ كس به اندازه وی نمی‌توانست در دل مردم لیبی رعب و ترس ایجاد كند. نام بن عامر در لیست 38 نفری بود كه از سوی انقلابیون تحت تعقیب قرار داشتند و بالاخره در روز جمعه در شهر طرابلس به دست انقلابیون افتاد


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, ] [ 17:56 ] [ سامان ساعدی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

کاش میشد بچه ها را جمع کرد سنگر آن روز ها را گرم کرد کاش میشد بار دیگر جبهه رفت جنگ عشقی کرد و تیری خورد و رفت (اللهم الرزقنا شهادة فی سبیلک)
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قلب تپنده تاریخ و آدرس hozoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 50
بازدید کل : 42471
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

.www-blogers-ir{ ;color: #008000 ;font-size: 8pt ;TEXT-ALIGN: center ;font-family: Tahoma ;FONT-WEIGHT: bold ;}

دریافت کد
object width="250" height="60" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000">
ایران رمان